Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Κορινθία, Αργολίδα, Αρκαδία, Ηλεία και Μεσσηνία με πανελλήνιες πρωτιές στα τροχαία

Στους νομούς υψηλής επικινδυνότητας, όσο αφορά την οδική ασφάλεια, κατατάσσονται η Αργολίδα, η Κορινθία, η Αρκαδία, η Ηλεία και η Μεσσηνία σύμφωνα με αξιολόγηση που βασίστηκε σε επεξεργασία στατιστικών στοιχείων που αφορούν τα τροχαία ατυχήματα και τους παθόντες σε κάθε νομό.... της Ελλάδος κάθε έτος.

Η αξιολόγηση έγινε από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, ενώ για τον εντοπισμό των επικίνδυνων νομών χρησιμοποιήθηκαν 18 κριτήρια, τα οποία προκύπτουν από το συνδυασμό κάθε είδους ατυχήματος (θανατηφόρα, σοβαρά, ελαφρά) και κατηγορίας παθόντων (νεκροί, σοβαρά, ελαφρά τραυματίες) ενός νομού προς το αντίστοιχο σύνολο της χώρας σε σχέση με μεταβλητές του νομού όπως ο πληθυσμός, τα κυκλοφορούντα οχήματα και το μήκος οδικού δικτύου προς τις αντίστοιχες στο σύνολο της χώρας.

Με βάση τα παραπάνω, οι 5 νομοί της Πελοποννήσου κρίθηκαν ως νομοί υψηλής επικινδυνότητας για το 2009 και φιγουράρουν ανάμεσα στους 17 νομούς αυτής της κατηγορίας.

Από την επεξεργασία των στατιστικών στοιχείων προέκυψε ακόμη πως οι νομοί βρίσκονται ανάμεσα σε κείνους που έχουν πολλά ατυχήματα ατυχήματα και πολλές παραβάσεις (11 νομοί στην κατηγορία αυτή) των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου εκτιμούν ότι το θέμα της οδικής ασφάλειας στη χώρα δεν αντιμετωπίζεται με τη δέουσα σοβαρότητα από τη πλευρά της πολιτείας.

«Για να γίνει κατανοητό πώς αντιμετωπίζεται η τόσο παραγκωνισμένη οδική ασφάλεια», λένε, «θα αρκούσε μια σύγκριση με τη διαχείριση που έγινε για τον ιό της νέας γρίπης, δηλαδή διαρκή τηλεοπτικά μηνύματα, φυλλάδια, εμβόλια, συζητήσεις, εκπομπές με τζίρο εκατομμυρίων ευρώ και τελικό απολογισμό περίπου 130 νεκρούς.

Αντίθετα, στους δρόμους θυσιάζουμε 1.500 άτομα κάθε χρόνο και δεν συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω. Μήπως στο μέλλον έπρεπε να δούμε με τον ίδιο τρόπο και τους χιλιάδες θανάτους στην άσφαλτο και με δεδομένο ότι εδώ "εμβόλιο" δεν υπάρχει;».